5 Brand Makeup Halal Yang Terbaik

Alhamdulillah,.. berkesempatan kita melalui madrasah Ramadhan. Mudah2an Allah beri kita peluang melalui malam Lailatul Qadar.

Semoga Ramadhan menjadi bulan tarbiyyah untuk kita perbaiki dan pertingkatkan amalan di bulan2 yang seterusnya.

Bercakap soal puasa, sudah pasti ramai yang sudah mula merancang persediaan untuk Hari Raya kan??

Salah satu nya adalah persediaan wajah! Kalau baju raya cantik tetapi muka nampak kusam, sure ramai tak happy kan?? Tetapi pastikan apa sahaja yang kita sapu di muka adalah selamat, tidak berbahaya,dan juga Halal.

Jom kita tgk apa alternatif Halal Make Up yang TERBAIK boleh didapati di Malaysia. Paling best, semua make up ini boleh dibeli samada dari farmasi terdekat atau secara online! Best ke best??

1) SIMPLY SITI

Negara asal: Malaysia

http://simplysiti.com.my/shop/

Pengasas Simply Siti adalah Dato 'Siti Nurhaliza, salah seorang selebriti yang terkenal di Malaysia. Selain kerjaya nyanyiannya, Dato Siti juga memiliki syarikat produksi sendiri, jenama teh sendiri, CTEA, dan yang terbaru pada tahun 2010, beliau telah memperkenalkan barisan kosmetik beliau sendiri, yang dinamakan Simply Siti.

Kesemua produk  Siti disahkan halal, dan telah menjalani ujian yang ketat sebelum dipasarkan.



2) FARMASI

Negara asal: Turki

http://www.farmasi.com.tr/en/

Farmasi adalah salah satu jenama kosmetik halal terbesar di dunia. Di Malaysia, jenama ini dikenali sebagai FCC (Farmasi Colour Cosmetics) untuk mengurangkan kekeliruan dengan perkataan bahasa Malaysia, Farmasi (Pharmacy).

FCC mempunyai banyak sijil halal yang dianugerahkan kepadanya. Di Malaysia, terdapat 500 rangkaian produk FCC yang boleh diperoleh, dan di peringkat antarabangsa pula, FCC mempunyai lebih daripada 2,500 produk yang berbeza sedia ada!


3) INIKA

Negara asal: Australia

http://www.inikacosmetics.com/

Pengasas Inika adalah Miranda Bond. Beliau terinspirasi mencipta kosmetik jenama INIKA hasil dari pembacaan beliau dari sebuah buku bertajuk "Hormon Eresy"  yang ditulis oleh Dr. Sherrill Sellman.

Miranda menyedari bahawa ketidakupayaan beliau untuk hamil secara semula jadi sebahagiannya disebabkan oleh produk yang beliau gunakan, yang mengandungi bahan kimia. Tiga bulan selepas berhenti dari menggunakan kosmetik dan produk penjagaan kulit tersebut, beliau disahkan hamil.

Inika adalah kecantikan holistik. Bukan sahaja 100% halal, malah kesemua bahan-bahan yang digunakan juga disahkan organik atau vegan, dan bebas dari bahan kimia.

Produk Inika tidak mengandungi bahan tambahan atau tiruan, dan setiap bahan yang terdapat dalam botol atau tiub mempunyai fungsi yang tertentu. Produk Inika menggunakan banyak Aloe organik, Calendula dan Evening Primrose Oil, di mana ketiga-tiga bahan ini dikenali sebagai anti-keradangan.

Inika menggunakan Organic Essentials Oils dan bukannya Artificial fragrances sebagai bahan bauan dalam setiap produknya.



4) SAMINA

Negara asal: UK

http://www.sampure.co.uk/

Pengasas Samina, Akhter sgt kecewa apabila rata2 sumber haiwan dan bahan kimia digunakan dalam alat solek, lantas dia dia membuat keputusan untuk mencipta produknya sendiri.

Dari sinilah Samina Makeup Pure tercipta. Diformulasikan dengan mineral, produk Samina bebas daripada produk haiwan, bahan kimia, talkum, paraben dan juga alkohol. Ia juga jenama alat solek halal yang pertama diluluskan di Eropah.

Alat solek Samina sedang mencipta nama di UK....





5) RONASUTRA

Negara asal: Malaysia

http://www.ronasutra.com/

Proudly made in Malaysia, Ronasutra pakar dalam 100%  mineral-based make up. Mineral make up dikatakan amat lembut pada kulit, dengan penyejukan semula jadi dan ciri2 menenangkan.

Ronasutra telah dilancarkan pada tahun 2007, dan sehingga kini, telah memperluaskan koleksi produk dari produk pertama, 2-in-1 Mineral Foundation & Powder, kepada pelbagai koleksi alat solek  termasuk foundation, concealer and blusher.



Ok, itu sahaja info yang saya nak kongsikan.

Anda berminat untuk belajar make up secara percuma?? Come and lets join our The Walking Beauty Team :)

sms/ whatsapp:
019-6241176/ 013-6971176



"The Walking Beauty" 
Outside beauty attracts, Inner beauty captivates ~
(Kecantikan Luaran menarik, Kecantikan dalaman mempesona)






Pn Ainul Shahrazad
Founder of Ainul D Secrets Empire
sms/whatsapp: +6013-6971176/ +019-6241176


0 comments:

Projek Beauty On The Go and Blogger Themes.